Fulltextové vyhledávání

Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
České řeky z výšky
29
České řeky z výšky
30
České řeky z výšky
1
České řeky z výšky
2
České řeky z výšky
3
České řeky z výšky
4
České řeky z výšky
5
České řeky z výšky
6
České řeky z výšky
7
České řeky z výšky
8
České řeky z výšky
9
České řeky z výšky
10
České řeky z výšky
11
České řeky z výšky
12
České řeky z výšky
13
České řeky z výšky
14
České řeky z výšky
15
České řeky z výšky
16
České řeky z výšky
17
České řeky z výšky
18
České řeky z výšky
19
České řeky z výšky
20
České řeky z výšky
21
České řeky z výšky
22
České řeky z výšky
23
České řeky z výšky
24
České řeky z výšky
25
České řeky z výšky
26
České řeky z výšky
27
České řeky z výšky
28
České řeky z výšky
29
České řeky z výšky
30
České řeky z výšky
31
České řeky z výšky
1
České řeky z výšky
Drobečková navigace

Úvod > O obci > Aktuality > INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA VLAŠIMSKU A V OBLASTI POSÁZAVÍ OD 1. 4. 2022

INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA VLAŠIMSKU A V OBLASTI POSÁZAVÍ OD 1. 4. 2022



INTEGRACE VEŘEJNÉ DOPRAVY NA VLAŠIMSKU A V OBLASTI POSÁZAVÍ OD 1. 4. 2022

https://pid.cz/integrace-vlasimsko-posazavi/

Od pátku 1. 4. 2022 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK a ROPID společně s městy, obcemi a autobusovými dopravci k dalšímu rozšíření integrace veřejné dopravy v okrese Benešov. V této fázi integrace budou již zaintegrovány všechny obce v celém tomto okrese. Konkrétně se jedná o všechny obce v oblasti obce s rozšířenou působností Vlašim, včetně mikroregionů Želivka a CHOPOS. Na jednu jízdenku bude možné jezdit autobusy i vlaky v rámci zaintegrovaných oblastí Středočeského kraje, ale také například pražskou MHD. I zde dochází k rozšíření nabídky spojů, zpravidelnění jízdních řádů a zpřehlednění linkového vedení. Zavedeny jsou návaznosti mezi autobusy v nových přestupních uzlech.

V případě jakýchkoliv připomínek doporučujeme obyvatelům obcí obrátit se na své volené zástupce, se kterými jsou jízdní řády dojednávány. Alternativně je možné oslovit též organizaci IDSK (podnety@idsk.cz), která z pověření Středočeského kraje integraci připravuje.

Samotná integrace veřejné dopravy je společný zájem Prahy a Středočeského kraje i jejich obyvatel. Koordinované a integrované řešení dopravní obsluhy přináší nejen lepší dopravní obsluhu, ale také efektivnější využití financí objednavatelů. V současné době existují na území Prahy a Středočeského kraje následující oddělené, navzájem souběžné dopravní systémy: Pražská integrovaná doprava (PID), Středočeská integrovaná doprava (SID) a nezaintegrované linky.

V rámci integrace dojde k úpravám současných linek a jejich číslování dle systému PID. Zapojení do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje však přináší také mnoho dalších výhod:

Při zakoupení předplaceného kupónu na autobusovou dopravu je možné tento kupón využívat na jakékoli cesty v rámci stejného tarifního pásma, a to nejen autobusem, ale i vlakem.
Výše popsaná možnost cestování na jednu jízdenku v celém systému PID, do kterého patří vlaky a příměstské autobusy v podstatné části Středočeského kraje a pražská MHD – tato skutečnost v drtivé většině případů znamená i nižší náklady na cestování.
Dalším významným bodem je koordinace jízdních řádů autobusů navzájem i autobusů s vlaky (proklady linek ve společných úsecích a návaznosti v uzlových bodech). Návaznosti jsou vyznačeny v jízdních řádech a hlídány dispečinkem PID.
Jednodušší a přehlednější vedení linek a jízdní řády.
Zlepšení meziregionálního spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.
Umožnění nákupu výhodného předplatného jízdného, které je v daných pásmech PID platné na všech linkách PID všech dopravních prostředků. To není bez integrace často možné, neboť jednotliví dopravci si navzájem jízdenky neuznávají. Lze tím významně ušetřit zejména při pravidelnějším cestování.
Jednotné jízdné a tarifní podmínky na všech linkách. Informace o jízdních řádech a tarifu přehledně na jednom místě na webu dopravního systému: pid.cz.
Zákaznický servis – kontaktní formulář, sociální sítě, aktuální informace z provozu, informace o polohách vozidel přehledně na webu (odjezdové tabule).
Vyšší standardy kvality na čistotu vozidel, chování řidičů a dodržování jízdních řádů – včetně kontroly standardů.
Dotčené obce
Benešov, Bernartice, Bílkovice, Blažejovice, Borovnice, Čakov, Čechtice, Červená Řečice, Český Šternberk, Čerčany, Ctiboř, Děkanovice, Divišov, Dolní Kralovice, Drahňovice, Dunice, Hněvkovice, Horka II, Hořice, Hradiště, Hulice, Chlum, Chmelná, Chocerady, Choratice, Chotýšany, Javorník, Ježov, Kácov, Kamberk, Keblov, Kladruby, Kondrac, Košetice, Kozmice, Kožlí, Křelovice, Křešín, Křivsoudov, Kuňovice, Ledeč nad Sázavou, Libež, Litichovice, Loket, Louňovice pod Blaníkem, Lukavec, Martinice u Onšova, Mezilesí, Miřetice, Mladá Vožice, Mnichovice, Mrač, Načeradec, Ostrov, Ostředek, Pacov, Pavlovice, Petroupim, Popovice, Poříčí nad Sázavou, Postupice, Pravonín, Přestavlky u Čerčan, Psáře, Pyšely, Radošovice, Rataje, Římovice, Sázava, Slověnice, Snět, Soběhrdy, Soutice, Strojetice, Struhařov, Studený, Šebířov, Šetějovice, Tehov, Teplýšovice, Tichonice, Tomice, Trhový Štěpánov, Třebešice, Veliš, Vlašim, Vodslivy, Vracovice, Vranov, Všechlapy, Vyklantice, Xaverov, Zdislavice, Zbizuby, Zruč nad Sázavou.